GitGit, Lovina en de rest van de week - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Jikke - WaarBenJij.nu GitGit, Lovina en de rest van de week - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Jikke - WaarBenJij.nu

GitGit, Lovina en de rest van de week

Blijf op de hoogte en volg Jikke

20 Maart 2014 | Indonesië, Ubud

Hi lieve lezers!
Bedankt weer voor de reacties, echt super leuk om te lezen :)
Hoe is het met jullie?
Hier vermaak ik me nog steeds prima, ik geniet van elke dag..
Iedere dag gebeurt er wel iets bijzonders, leuks, grappigs of moois: de stroom valt uit door een omgevallen boom op de kabel.. We leren onze kindjes over Nederland en ze vinden vooral sneeuw en ijs heel bijzonder, al is een bevroren rivier in hun ogen gewoon icecream... We boeken een guesthouse waar het ontbijt wel, maar het wc-papier niet inbegrepen is.. Op het strand ontmoeten we een Balinese jongen die de snelheidslimieten in Nederland maar saai vindt.. En ga zo maar door!
Laat ik bij het begin beginnen.

Vorig weekend ben ik naar de GitGit waterval geweest. De rit in de taxi duurde ongeveer 2 uur en was niet eens vervelend: de natuur is zo mooi hier. De waterval ligt in de bergen en al zijn ze zelfs met stromende regen in die kronkelweggetjes niet erg voorzichtig op de weg, het uitzicht was ongelooflijk!
En toen moest de waterval nog komen.. Eenmaal aangekomen was het gelukkig droog en keek ik m'n ogen uit. Het was zo indrukwekkend! Overal groen en dan zo'n stroom water er tussendoor. Echt ontzettend mooi! Je kon je ook wassen in het water maar dat heb ik even geskipt..
Weer terug in de taxi begon het opnieuw te regenen, dus we hadden een perfecte timing.
De taxi heeft ons naar Lovina gebracht, een plaats in het noorden aan de kust. In de lonely planet hadden we vast een guest house opgezocht, om het drama van Seminyak te voorkomen. Voor minder dan €2,70 konden we ergens slapen en kregen we ontbijt, maar dus geen toiletpapier.. Rare mensen ;)
Toen we onze spullen gedropt hadden zijn we nog even naar het strand gegaan en daar lekker gechilld tot het tijd was om te eten. In een restaurantje waar ze ook een broodje kroket verkochten heb ik genoten van een steak met frietjes :D geen rijst jeeeej!
We zijn op tijd gaan slapen want de volgende dag werden we om 6:00 's morgens gewekt om dolfijnen te spotten. Het vroeg opstaan was het waard, want we hebben er heel veel gezien!
Daarna zijn we naar Singaraja geweest, een grote stad in de buurt.
Het vervoer was een bimo, nou mama wees maar blij dat je er niet bij was. Het is een klein busje die verschrikkelijk hard over de weg racet, met de deur wagenwijd open. Echt niet veilig maar wel snel haha.
We hebben even geluncht aan zee maar er waren helemaal geen toeristen en we voelden ons niet echt op ons gemak.. Al snel zijn we dus terug gegaan naar huis.

Deze week ben ik weer aan het lesgeven. Maandag stonden Anouk en ik met z'n tweeën voor de klas en daar hebben we goed gebruik van gemaakt door de kinderen over Nederland te leren. We hadden een boek met allerlei typische Hollandse dingen en dat vonden ze heeeeel interessant! We hadden helaas geen tijd meer om een Nederlands liedje te leren Truus, maar ze weten wel dat kaas van melk wordt gemaakt en melk van een koe komt.
Gister hadden we het over beroepen en alle jongetjes willen politie, Batman of Spiderman worden, haha.
We hadden ze deze week een kleurboek gegeven en ze vonden het echt geweldig! Ze zijn elke keer in de pauze of tussendoor aan het kleuren.
Morgen is alweer de laatste dag lesgeven.. Wel jammer hoor! Maar ik heb nog meer leuke dingen in het vooruitzicht :)
Morgen ga ik bijvoorbeeld naar Gili Island! Dat is een eiland vlakbij Lombok waar geen auto's of scooters oid rijden. Alleen paard en wagen en fietsen. Ook kan je er heel goed stappen en luieren op het strand. Het lijkt me heel leuk en bijzonder!

Het verslag volgt volgende week wel weer :)
Tot snel! X Jikke

  • 20 Maart 2014 - 14:33

    Marlies:

    Hoi lieve Jikke,

    je moeder heeft mij gelinkt (de schat) zodat ik al je reisverslagen heerlijk mee kan lezen....Stiekem ben ik wel jaloers op je hoor; je maakt zoveel mee..... Deze ervaringen pakken ze je nooit meer af en nu heb je de kans. Geniet er dus met volle teugen van (maar zo lezende doe je dat ook...ha ha). Wetende dat jij nu voor de klas staat doet mij wel een beetje beseffen dat ik al wel een beetje een oude tang aan het worden ben. Zo zat je nog bij mij in de klas, nu sta je er zelf. Maarre, het is leuk he. Echt wat voor jou. Wat zul je genieten van die kleine donkere schatjes met die kraaloogjes.
    Dennis heeft na zijn studie ook een tijd in Bali gezeten (ook hij leest en kijkt mee...). Hij vertelde ook dat het er idd supermooi is en zei dat het een soort van vakantieoord is voor mensen uit de omliggende landen (voor ons een soort van Mallorca o.i.d.). De foto's die je hebt gestuurd zijn werkelijk schitterend. ...
    Ik wens je de komende dagen weer heel veel plezier en kijk nu alweer uit naar je volgende avonturen.

    Liefs Marlies

  • 20 Maart 2014 - 15:59

    Jose:

    Ha Jikje, inderdaad is het maar goed dat ik het lees als het al voorbij is, moet er niet aan denken in zo'n gammel busje dat over de weg racet. Wat zul je enorm genieten van alles wat je meemaakt, ik ben ook echt helemaal jaloers. Je neemt het er ook goed van; groot gelijk zo vaak zul je er niet meer komen.
    En dan dit weekend; echt zo'n bounty eiland.. helemaal top. Heel veel plezier en we appen/skypen wel weer.
    dikke knuffel

  • 20 Maart 2014 - 23:11

    Lise:

    Hee Jik,

    Hele tijd niet gesproken, maar holy crap, ik moet toch even zeggen dat dit wel allemaal ontzettend lekker klinkt zeg! Superleuk om te lezen wat je ervaringen zijn en hoe het daar allemaal is, zo anders dan het leventje hier.. Heel erg veel plezier de komende weken, geniet ervan!! :)

    Kus Lise

  • 22 Maart 2014 - 19:29

    Truus:

    Hoi Jikke,

    Jammer van dat liedje, ik zag jullie al :hoofd,schouders,knie en teen doen!Het is inderdaad maar goed dat wij als moeders niet alles weten! Ik weet nog dat Jan-Peter terugkwam van een vakantie in Spanje met vrienden en dat ik toen een foto van zijn bungeejumping-sprong te zien kreeg!! Gelukkig heb jij je beschermengeltje,ha,ha! Het valt me mee dat er zoveel te zien is, het eiland is dan toch groter dan je denkt. Ik kijk altijd weer uit naar je volgende verslag.!Heel veel plezier!
    Liefs, Truus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jikke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 9811

Voorgaande reizen:

28 Februari 2014 - 27 April 2014

Bali en Thailand

Landen bezocht: