Nog 2 nachtjes slapen - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Jikke - WaarBenJij.nu Nog 2 nachtjes slapen - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Jikke - WaarBenJij.nu

Nog 2 nachtjes slapen

Blijf op de hoogte en volg Jikke

26 Februari 2014 | Nederland, Nederland

Nog 2 nachtjes slapen en dan is het zover.
De laatste dingetjes zijn gekocht en de laatste prikken zijn gehaald.
Er liggen genoeg pasfoto's voor de visa klaar en alle belangrijke telefoonnummers staan netjes in mijn telefoon én mail.
Mijn tas is al bijna ingepakt (zonder moeite onder de 15 kilo, hoera voor zomerkleding!) en de papieren zijn geprint.
Volgens mij ben ik vrijwel ready to go!

Zo voelt het ook, alsof ik ieder moment op het vliegtuig kan stappen. Ik kreeg net al een mailtje van de vliegmaatschappij dat ik vast kon inchecken, dus dat ga ik zo maar meteen doen.
Wauw. Nog maar 2 nachtjes slapen.

Vrijdagmorgen om half 11 vertrekt mijn vliegtuig vanuit Amsterdam, om 12.5 uur later te landen op Singapore. Na een tussenstop van 3.5 uur zal ik verder vliegen naar Bali, waar ik ongeveer 4 uur later aan zal komen. Bij elkaar dus een reis van bijna 20 uur!
Ik heb wel gelezen dat de vlucht alles behalve vervelend hoeft te zijn. Het schijnt dat iedereen een eigen tv schermpje heeft met verschillende films, je zoveel mag eten als je wil en het ook nog lekker is, er vriendelijke bemanning rondhuppelt en misschien nog wel het belangrijkste: er zijn fijne stoelen met voor de verandering voldoende beenruimte! Ik hoop dat ik dezelfde ervaring heb na de vliegreis :)

20 uur later, meer dan 12.000 kilometer verder en 20/25 graden warmer, landt mijn vliegtuig op Denpasar, waar iemand klaar staat om me naar het vrijwilligershuis te brengen.
Ik heb al contact gehad met een paar anderen die hetzelfde programma gaan doen en het lijkt me heel leuk om ze nu echt te ontmoeten! Wat er verder gaat gebeuren, dat zie ik dan wel. Zaterdag en zondag staat er in elk geval niks op het programma.
Ik kijk vooral heel erg uit naar maandag. Dan begint onze oriëntatieweek en start het programma pas echt.
Ook de 2e en 3e week lijken me heel erg leuk: die periode ga ik namelijk kinderen Engels geven. Ik hoor tzt welke leeftijdsgroep ik krijg, maar ik heb als voorkeur kleuters/onderbouw aangegeven. Het lijkt me geweldig om zulke jonge kinderen iets te leren waar ze hopelijk in de toekomst hun voordeel mee kunnen doen.
De 4e en laatste week is weer heel anders, met allerlei uitstapjes zoals raften en een vulkaanbeklimming.

Na een maand verlaat ik Indonesië voor Thailand. Stef en ik hebben al een hotel in Bangkok geboekt voor de eerste dagen en we hebben ook globaal een route bedacht. We gaan hoogstwaarschijnlijk vanuit Bangkok via Khao Sok (een national park) en een aantal plekken die op de 'Unesco Wereld Erfgoed Lijst' staan richting het noorden. In Chiang Mai (noorden dus) willen we een jungletocht doen en het lijkt me ook wel heel vet om een park waar ze olifanten opvangen te bezoeken. Daar kan je de olifanten voeren, helpen wassen en dat soort dingen. Super vet!
Daarna is het klaar met de cultuur en gaan we lekker chillen (snorkelen/duiken?) op een van de mooie bountyeilanden in het zuiden.

Het volgende verslagje zal waarschijnlijk uit Bali komen...
Tot dan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jikke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 9804

Voorgaande reizen:

28 Februari 2014 - 27 April 2014

Bali en Thailand

Landen bezocht: