Selamat malam! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Jikke - WaarBenJij.nu Selamat malam! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Jikke - WaarBenJij.nu

Selamat malam!

Blijf op de hoogte en volg Jikke

04 Maart 2014 | Indonesië, Ubud

Selamat malam! (Goedenavond)
Ja, het is hier al avond.. Half acht en ik zit in Kopi Desa, een cafeetje.
Ik vond het wel tijd voor een blog dus ik zal vanaf het begin beginnen.
Vrijdagochtend om half 6 ging de wekker en om half 7 zaten we in de auto. Op naar Schiphol met papa, mama en Stef. Eenmaal daar was Mats daar ook, tot mijn grote verrassing, en ook Nienke kwam even langs.
De vlucht ging prima, ik heb niet geslapen, maar wel veel films gekeken en de eerste zes uur waren goed vol te houden.
Daarna werd het wel heel lang en ging de tijd steeds langzamer, maar je mocht steeds snacks en drinken bestellen. En dat naast de uitgebreide maaltijden. We begonnen namelijk meteen met een drietanden lunch.
En stef, hier zijn de stewardessen nog wél mooi, haha.

Eenmaal op Bali werd ik opgehaald en naar het vrijwiilligershuis gebracht. Ik ben vrijwel meteen in slaap gevallen. De volgende dag kwamen Anouk en Bobby, die ik in Nederland al gesproken had, ook aan en ben ik naar hun huis verhuisd.
Later kwamen mijn andere huisgenootjes ook aan: we zitten met allemaal Nederlanders en 1 Frans meisje en we hebben een hele leuke groep!
We zijn zondag naar het zwembad geweest sn dat was prachtig! Ik zal proberen wat foto's te uploaden maar anders zet ik ze wel op Facebook. Het is echt een paradijs!
Maandag hadden we een drukke dag: een wandeling van 3/4 uur naar Ubud Market en Monkey Forest. Ik de Ubud Market heb ik een sarong gekocht voor 1,50 ongeveer. Monkey Forest was heel bijzonder maar ik vond het wel eng omdat doe beesten ee niet allemaal even gezond uitzien en ik liever geen rabies wil.
Na die wandeling gingen we lunchen en vervolgens hadden we en cultuurles. We hebben wat gebruiken van de Balinezen geleerd. Na het eten waren we nog niet klaar, want 's avonds stond er een Balinese dans op het programma. Het duurde vrij lang maar was heel speciaal. Vooral de Vuurdans was heel gel: ze stoken een vuurtje waar vervolgens een man op z'n blote voeten doorheen ging schoppen.
Na de kecak dans ben ik met Anouk, Bobby en Matthijs naar Kopi Desa gegaan en geven we nog wat gedronken. We hebben al besloten dat dit onze stamkroeg wordt. Verse fruitshakes voor een euro ongeveer: heerlijk! Het is hier trouwens sowieso heel goedkoop, het zwembad is ook minder dan een euro.

Vandaag begonnen we met wat Balinese les. We leerden een beetje de basis. Na de lunch was het tijd voor een wandeling door de rijstvelden. Dat is zo mooi! Eigenlijk niet vergelijkbaar met de foto's, maar het is beter dan niks.
We waren daarna wel helemaal kapot, maar het was het absoluut waard! Nu zitten we dus weer in Kopi Desa.
Morgen krijgen we weer Balinese les en daarna een Batik Painting les. Dan gaan we een soort sjaal/sarong beschilderen.
Donderdag hebben we een kookles en een uitgebreid diner op het programma en vrijdag een tempelbezoek.
Ik zal proberen tegen die tijd weer een blog te maken.

Hoe is het in Nederland?
Koud en nat of ook lekker warm?
X Jikke

  • 04 Maart 2014 - 13:11

    Jikke :

    Sorry voor de typefouten, krijg je op een telefoon...

  • 04 Maart 2014 - 14:02

    Mama:

    hey lieveJik, wat een leuk verslag en super dat je het zo naar je zin hebt. Het is zo leuk om te lezen en te zien hoe het daar is. Het is echt paradijs hoor.
    Hier gaat alles gewoon door, ook best mooi weer maar wel wat frisser dan daar natuurlijk.
    Kijk nu al uit naar het volgende verslag.
    dikke kus en geniet ervan

  • 04 Maart 2014 - 15:08

    Carla Hijlkema:

    Hoi Jikke
    Dat klinkt erg leuk allemaal en het ziet er ook geweldig uit!
    Veel plezier meid en geniet er van.
    Wij volgen je verhalen vanuit een zonnig maar fris Nederland.
    Dikke knuffel van ons allemaal.

  • 04 Maart 2014 - 15:13

    Eva:

    Hoi lieve jik!
    Gelukkig is de reis goed gegaan en geniet je, klinkt supervet!!!
    Heel veel plezier en enjoy, dikke kusjes van je oude buurmeisje

  • 04 Maart 2014 - 20:15

    Mats:

    Jikke! Kedengarannya seperti petualangan atas. Menikmatinya dan berharap untuk cerita berikutnya!

    Succes met de vertaling ;)
    Je broer

  • 04 Maart 2014 - 21:25

    Bosse:

    Zusje!
    Wordt echt elke keer stikjaloers als ik naar je foto's kijk! Hoe bevalt de Balinese keuken??

    Geniet ervan Jik!

    Xx

  • 04 Maart 2014 - 22:44

    Truus:

    Ha die Jikke,

    Ik had even wat opstartproblemen om je prachtige verslag te kunnen lezen, maar ik ben zo into m'n nieuwe iPhone, dat ik het via die weg wilde proberen, maar dat lukte niet en nu met de laptop gaat het feilloos. Dus niet meer interessant doen en gewoon de computer erbij pakken. Wat ziet alles er prachtig groen uit, heel bijzonder hoor! Ik kan me voorstellen dat je niet zo gecharmeerd van de apen bent, volgens verhalen zijn ze ook vrij brutaal. Jullie moeten toch wel serieus aan de slag met van alles en nog wat,lijkt me een goede zaak. Maar vooral genieten van deze bijzondere periode in je leven!
    Dikke knuffel, Truus

  • 08 Maart 2014 - 00:20

    Willem En Quinta:

    Hoi Jikke,

    Leuke blog heb je en mooie foto's. Je hebt het goed getroffen zo te zien. Pas maar op dat je niet verliefd wordt op het eiland. Het zal niet de eerste keer zijn dat mensen op Bali blijven plakken, omdat het er zo mooi is en ook goedkoop. (Ook niet erg dan hebben we er een vakantie adres bij om naar toe te gaan!)
    Morgen komen Tom en Jose bij ons langs. We gaan lekker tapas eten. Dat is minstens zo lekker als Indonesisch eten........ O ja, het wordt ook 20C dit weekend. Dus zo heel slecht is het hier nou ook weer niet.
    Geniet er van!

    Groetjes,

    Quinta en Willem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jikke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 9818

Voorgaande reizen:

28 Februari 2014 - 27 April 2014

Bali en Thailand

Landen bezocht: