Kanchanaburi en verkeerde vliegtickets.. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jikke - WaarBenJij.nu Kanchanaburi en verkeerde vliegtickets.. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jikke - WaarBenJij.nu

Kanchanaburi en verkeerde vliegtickets..

Blijf op de hoogte en volg Jikke

09 April 2014 | Thailand, Bangkok

Goedenavond vanuit Thailand! Vanuit Suvarnabhumi Airport om wat preciezer te zijn. Ik zit in de lounge van Bangkok Airways te wachten tot we kunnen vliegen naar Koh Samui. Stef is even aan het werk en ik vond het wel weer tijd voor een update!

Ik had al verteld dat we Ayutthaya zouden verlaten voor Kanchanaburi. De reis naar Kanchanaburi (tuktuk - minibus - echte bus - tuktuk) duurde vrij lang en we waren dan ook behoorlijk moe toen we aankwamen. In de tuktuk van het busstation naar onze slaapplek begon het opeens ook nog eens keihard te regenen en laat het nou net zo zijn dat onze tuktuk lek was. Helaas pindakaas, snel de regenhoezen om onze backpacks gedaan en hopen dat het dichtbij zou zijn.
Het was inderdaad niet zo ver, ons huisje. We sliepen in River Kwai Bridge Resort, het leek een soort centerparcs, en we hadden dus ons eigen kleine huisje! Goed, het was een slaapkamer en een badkamer, maar echt heel prima! De locatie was misschien nóg wel beter: aan de River Kwai (Kwae?), naast de beroemde brug. Heel gaaf!

De volgende dag gingen we eerst eens ontbijten in ons resort. Het restaurant lag aan het water, dus ontbijten was echt een feestje. Mede doordat het ook echt een feestontbijt was: een buffet vol met pancakes met chocola, toastjes, gebakken/gekookt ei/ omeletjes, bacon, worstjes, yoghurt, cornflakes, koffie, thee en sapjes, maar ook soep, salade, nasi en zelfs frietjes! Genoeg keuze dus!
Na ons uitgebreide ontbijt gingen we het stadje eens bekijken en hebben we in het centrum geluncht.
Later in ons huisje hebben we ook een tour voor de volgende dag geboekt en lekker aan het zwembad gelegen.

De volgende dag was het tourdag! We moesten er heeel vroeg voor opstaan, maar dat was het absoluut waard. Na een -vanzelfsprekend- uitgebreid ontbijt werden we opgehaald met een minibus. De rest van ons groepje zat er al in en we konden meteen vertrekken naar de eerste activiteit: de Erawan watervallen. Er werd ons verteld dat we geluk hadden dat het had geregend, want dan zijn ze op hun mooist en dat geloof ik meteen. De watervallen liggen in een Nationaal Park en hebben 7 verdiepingen. Onze gids zei dat de meeste mensen tot verdieping 5 gingen, omdat het daarna vrij zwaar zou worden. Stef en ik wilden echter gewoon de top bereiken en het viel ons -zeker na de Mount Batur- ontzettend mee. En het is allemaal zo mooi! Er zijn 7 'hoofdwatervallen' maar tussendoor zijn nog allerlei kleine beekjes. We hebben er lekker gezwommen en zijn zelfs getuige geweest van een huwelijksaanzoek. Na een paar uur kregen we een lunch en gingen we door naar het raften en olifant rijden. Het raften was meer drijven op een bamboevlotje en was een beetje saai. Op de olifant was wel vet! Dat beest is groot!! Je zit echt een stuk hoger dan ik dacht. En z'n nek hobbelt en bobbelt en de huid is super ruw! We dachten alleen dat de olifanten van een opvangkamp kwamen, maar dat was helaas niet zo. De man die 'stuurde' deed dat rustig dmv een paar tikken met bladertakken en dat konden wij niet zo waarderen.. Het ritje van een half uur was -voor de olifant zeker- dus wel genoeg!
Na dit avontuur gingen we nog even cultuur snuiven. Onze bestemming was de Thailand-Birma spoorweg (Death Railway) en de bijbehorende grot. Deze spoorweg moesten de krijgsgevangenen (Thai, maar ook bijvoorbeeld Australiërs en Nederlanders) bouwen van de Japanners in WWII. In de grot stond een enorm buddha beeld, omdat de mensen in de buurt de stemmen van de gevangenen nog hoorden. Buddha was zoals altijd hier dé oplossing. De grot was niet zo groot en de spoorweg was gewoon een spoorweg, maar het was wel heel indrukwekkend om te horen hoe zwaar die mensen het hebben gehad!
We gingen met een treintje over de beroemde spoorlijn naar de Bridge on the River Kwai. Ook dat speelt voor de Thai een grote rol in de tweede Wereldoorlog en was heel interessant. Al met al was het echt een super leuke dag!

Maandag hebben we een scooter gehuurd om naar de Hellfire Pass te gaan. Dat was het allerzwaarste stuk van de Death Railway en daar zijn de meeste mensen dood gegaan. De dag ervoor was het ons aangeraden, dus we wilden wel een kijkje nemen.
Aanvankelijk hadden we niet zoveel zin om 1,5 uur met 40 graden op een scooter te zitten, maar door een aantal goede omstandigheden (scooter die 120 km/h kan en het grotendeels ontbreken van snelheidslimieten) hadden we berekend dat het een stuk sneller kon. Door een samenloop van slechte omstandigheden (vol vertrouwen een falende Google Maps volgen, een verkeerd ingevoerde bestemming en een niet-werkende GPS) zijn we er echter nooit aangekomen. Wel hebben we de hele dag door de bergen gereden en en passent leuke tempeltjes en marktjes langs de weg gezien en dat was eigenlijk ook super leuk!
's avonds zijn we naar de Night Market geweest waar we ons helemaal klem hebben gegeten. Overal waren kraampjes met de lekkerste sateetjes, pancakes, chocola en honderd onbekende hapjes. Super lekker en super goedkoop (denk aan €0.10 voor een paar sateetjes).. Heel leuk om rond te lopen en nog leuker om te eten!

Gister gingen we in de minibus terug naar Bangkok voor een nachtje. We hadden namelijk een vlucht naar Koh Samui, een eilandje, geboekt.
In Bangkok hebben we lekker geslapen en vandaag hebben we de hele dag in een shoppingmall rond gehangen. De hele dag en nog steeds hebben we de helft niet gezien. Die dingen zijn enorm!!
Rond een uur of 4/5 gingen we naar het vliegveld. Vol goede moed wilden we inchecken, tot we erachter kwamen dat we de verkeerde vlucht hadden geboekt.. De datum stond op de 23e ipv vandaag, de 9e. Heel erg stom en vervelend! Gelukkig hebben we het net kunnen omboeken, maar dat kostte ons wel gewoon een nieuw ticket. Behoorlijk balen dus!!

Gelukkig zijn hier lekkere hapjes en drankjes, kunnen we over anderhalf uur toch vliegen en lig ik morgen lekker op het strand :)

Tot snel!
Liefs Jikke

• 09 April 2014 - 15:26

Jose:

Wat is er weer veel gebeurd in dat ene weekje! Jammer van die tickets, maar dat zul je gauw vergeten zijn als je morgenochtend wakker wordt op dat eiland. Ik heb even op google gekeken en het is er net het paradijs: coconut-island, witte stranden, windje van zee bij 30gr. prachtige natuur en koraalriffen enz. Nou ik kan me een slechtere plek voorstellen. Jullie zitten ook nog eens in een heel mooi resort aan het strand.
    Nog even wachten en ik pak zo het vliegtuig...tot het volgende verslag. veel plezier verder en dikke kus voor Stef en voor jou.