Het begint nu echt! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Jikke - WaarBenJij.nu Het begint nu echt! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Jikke - WaarBenJij.nu

Het begint nu echt!

Door: Jikke

Blijf op de hoogte en volg Jikke

16 Januari 2014 | Nederland, Nederland

Hi allemaal!

Nadat ik gisteren mijn paspoort op heb kunnen halen, de tickets heb geboekt en een reisverzekering heb geregeld kan ik wel zeggen dat het nu écht begint te kriebelen. Het komt zo dichtbij!
Oké, oké, het duurt nog anderhalve maand. Nog zes weken. Nog veertig-en-een-beetje-dagen. Maar de tijd gaat snel!

Ik heb dan ook nog genoeg te doen en te regelen voor het zover is.
Allereerst: vaccinaties. Na honderd verschillende aanbevelingen op het internet te hebben gelezen, heb ik toch maar een afspraak met de GGD gemaakt. Maandag krijg ik advies en hopelijk ook meteen de prikken.

Verder: wat is backpacken zonder backpack? Deze moet nog aangeschaft worden, maar wat zijn er veel verschillende soorten!
Als ik na veel zoeken en passen er uiteindelijk één gevonden heb, ben ik er nog niet hoor. Wat heb je immers aan een backpack die zeiknat is? Maart behoort nog tot het regenseizoen- het einde weliswaar-, maar toch: een regenhoes is geen overbodige luxe.
Natuurlijk wil ik boeven te slim af zijn en zijn ook een flight bag en genoeg slotjes noodzakelijk.
En dan: de vulling. Mijn doel is zeker niet meer dan 15-20 kilo op mijn rug te sjouwen, dus inpakken wordt nog een uitdaging. Toch zijn een paar dingen nu eenmaal onmisbaar:
Goede schoenen: echte wandelschoenen, toch gewoon sneakers, Birkenstocks, misschien zelfs Teva's? (ja Beau, ik zweer plechtig dat ik ze niet in Nederland zal dragen)
Kleding: Op zich niet echt een probleem, aangezien alles veel goedkoper op de markt in Ubud te koop is. Aan de andere kant kan ik ook niet helemaal zonder kleren op reis gaan.
Dus ben ik druk op zoek naar dunne-maar-toch-bedekkende zomerkleren. En daar horen dus ondanks 30 graden óók lange broeken en longsleeves bij. Heilige tempels mag je immers niet in je short en topje betreden.
Daarbij komt nog een klamboe, handdoeken, opladers (misschien moet ik ook eens kijken naar een wereldstekker) en ga zo maar door..
Goed. Ik zal er niet over doorgaan. Genoeg over de inhoud van mijn backpack.

28 februari is het zover, dan vlieg ik naar Bali. Nog even een tussenstop in Singapore, en dan kom ik op 1 maart aan in Denpasar.
Op het vliegveld staat er iemand klaar om mij op te halen en naar het vrijwilligershuis te brengen. Eigenlijk is het de bedoeling dat je zondag 2 maart aankomt (3 maart begint het programma), maar nu heb ik alvast de tijd om de andere deelnemers te leren kennen en te wennen aan het klimaat.
Zoals gezegd begint het programma 3 maart. Ik start met een cultuurweek met onder andere Balinese taalles, Balinese dans, kookles, wandelingen en een bezoek aan een heilige tempel. Daarna volgen 2 weken vrijwilligerswerk op een school waar ik Engelse les zal geven. De laatste week op Bali heb ik een adventure week geboekt. Die week bestaat uit onder meer de beklimming van Mount Batur, raften, een vulkaan bezoeken en - last but not least - een Balinese massage.

Na die vier weken vlieg ik naar Bangkok waar Stef ook naar toe komt en gaan we een maand door Thailand reizen. Hoe, wat, waar: ik weet het nog niet precies.
We zijn in elk geval van plan eerst naar het noorden te trekken en de laatste week (of weken?) te relaxen op de eilanden in het zuiden.
Als jullie nog niet jaloers zijn: tik op google maar eens Ko Phangan in. Of Phuket. Of Ko Tao. Ik werd in elk geval héél blij van die plaatjes!

Volgens mij heb ik nu wel een aardig inzicht gegeven in mijn bezigheden en mijn reisplannen, dus ik kan weer lekker verder met googlen naar backpacks, paklijsten en geschikte schoenen.

x Jikke



  • 16 Januari 2014 - 20:09

    Jose:

    Ha Jikje,
    Ik ben inderdaad stikjaloers en vind het fantastisch wat je allemaal gaat doen. Toch zal ik heel blij zijn als je weer lekker thuis bent hoor. Wat superleuk dat je zo'n reisverslag schrijft. Alvast veel voorpret en geniet er enorm van!
    dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jikke

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 9808

Voorgaande reizen:

28 Februari 2014 - 27 April 2014

Bali en Thailand

Landen bezocht: